18 Ocak 2009 Pazar

gergef

Çemberimde Gül Oya adlı bir dizi vardı vakti zamanında.Orda bir bölüm vardı,almancı Ercan memlekete dönüş kararı almıştır,Feriha'da bu konu üzerinde bir projeyle uğraşmaktadır.Almancılar kameranın karşısına geçip' Birgün arkadaşla konuşuyorum,gürültüden konuşamadık.Sokak sesleri,insan sesleri çalındı kulağıma'tarzı söylemlerde bulunuyor.O an 'Manyak mısın lan? demiştim,haltetmişim.Açıklayacağım açıklayacağım yürekleriniz pır pır etmesin,atraksiyona gerek yok.
Sakinlik arayışıyla kafayı yiyenlerdendi,hala da böyle vaziyet.5 aya dayadım uzaklığımı,korna sesi yok memlekette.Sokakta kavga olduğu zaman otobüsün camlarına yapışıp otobüsün dengesini bozan insanlar yok,'hişş sen ney mişsin anam,dünya avrat bacım ol?'diyen yok.Tek tip alterno üniversite gençliği yok.Şimdi bu güzel memlekette ne diye sıkılırsın evladım diyenleri duymuyor değilim.Teyzelerim,amcalarım bir kulak verin bana.İtilip kakılarak iş yapmaya,çalışmaya alışmış bir insanım.Baskısız(!)hayata alışkın değilim.
Baskısız derken buna da değineliyim geçenlerde derste 'imparatorluk' kitabının sunumunu yaparken (konu dışına çıktım toplayacağım umarım)Avrupa'da ki sorunsuz hayatı konuşurken güzel bir tespit yaptık.Apolitize edilmiş,aşırı düzene sahip insanlı,makinalaşmış pratik zekayı yokeden,bana dokunmayan bin yaşasın,herkes benden olsunu bekleyen,farklılığa tahamülü olmayan bir Avrupa'nın 2. 3.dünya ülkelerine de bunu taşıyarak düzeni kendine uydurarak küreselleşmeyi bahane edişini tartıştık.Ha benim doğuduğum,büyüdüğüm topraklar bunlardan nasibini almadı mı?'Evet aldı!Bir tük bir dünyaya bedel' yalanlarıyla kandırılmadı mı,tembelliğine kılıf uydurulmadı mı?evet o da yapıldı.
Kafam karışık,ne kadar kızsam da etsem de.İnsanların burda insancıl,modern elbisesiyle kafalarında ki en büyük ayrımla Avrupa dışına,tamamen 'doğulu'yaftasını yapıştırması -ki bu doğulu yaftası avrupa bakışlı oryantalizm dediğimiz bir bakıştır,doğuyu küçümsediğim sezisi alınmasın-Gerginim,girdiğim tüm derslerde ki Alman öğrencilerin,akedemisyenlerin' aa hiç türke benzemiyorsun,ama beyaz tenlisin...' deyişlerinden sıkıldım!Türklük nedir?İranlılık nedir?Almanlık nedir?ispanyolluk nedir?200 yıl önce ulus neydi,devlet neydi?Arada kalmışlık tüm bedenimde,ne burada kalmak ne dönmek istemek hiçbiri yok usumda.20 yaşımda umutsuzluğuma da kızgınım,insanlığa da.

1 yorum:

hazal. dedi ki...

tespit çok güzell